Jetzt vom klassichen Marketing trennen!

Marketing

Marketing is often put on a level with advertising. But it’s way more than just that. It means to systematically search for market potential and identify it in sufficient time followed by an immediate realization of measures in order to be a leading company in the market. Profit maximization has the highest priority in corporate planning. The marketing concept should become an important component in the entire business plan.
To be even more successful, you have to attentively observe your market, your target group, your competitors as well as your industry’s development. We would be more than happy to help you to reposition your corporate and to determine your unique selling points. This will also make it easier for you to sell products and services.

 

ConsultingGeschäftsführer Stefan Wistuba

We will objectively counsel you. The first meeting is free of charge, but not for nothing. More than 25 years of experience in marketing in a variety of sectors emphasize our expertise. We will holistically counsel your marketing strategies, which gives you more room to stay focused on your core competency. Do not hesitate to ask us without obligation!

 

Brand Management

Brands have to evoke an emotional response in consumers’ heads in order to be successful against competitors.

Brand Strategy

Brand strategy is a long-term and global approach to achieve marketing objectives.
The most important marketing objective is to set up and increase brand value. The strategy is based on expected market and corporate developments.
The strategy’s globalism requires to break operational tasks and goals down into smaller tasks and goals. Marketing strategies are utilized in horizontal, vertical and international competitions.

Logo Initiative Zukunftswald

Logo Dämmpaneele Lugauer GmbH & Co. KG

Logo Waldpension Ludwigsberg

Logo Anhängercenter Stedele GmbH

>> weitere Referenzen

Our service

  • Consulting
  • Development, coordination, definition of brand foundation (analysis, positioning)
  • Development, coordination, definition of brand architecture (conception, strategy)
  • Development, coordination of brand implementation (creation, production)
  • Backing, support, modification (surveillance and change management)

The objective is to mark out your service from others.

The value of brand recognition is higher, if the consumer emotionally links characteristics with the brand. This betters orientation within the offers and mines trust, which increases the profit at the end of the day.

 

Workshop

In a workshop, small groups work on a specific topic within limited time. The communication within these groups is purposefully navigated in order to collaboratively achieve a defined objective.
Workshops can solve problems, conflicts or help with conception or decision making – we will help you to figure out how to realize your workshop.

Our offers

  • Preliminary work
    conception, coordination, presentation, organization of workshop
  • Moderation
    conception of the measure catalogue

 

Trainings

We train your employees with pleasure.

The following topics are highly relevant:

  • Workshop
  • Business training (Content Management System)
  • Professional training
  • eCommerce training
  • Google – the road to success.
  • Individual training programme

Each training will be conceptualized individually and accordingly to your requirements. You are more than welcome to use our training room equipped with modern technology. Of course, we can also conduct the training at your location.

Ziel:
Erarbeitung im Team festgelegter Themenbereiche
Voraussetzungen:
Wird im Vorfeld abgestimmt
Dauer:
2 bis 4 Stunden
Dokumente:
Ergebnisprotokoll und/oder Konzeptausarbeitung
Themenbeispiele:
Meine perfekte Weblösung
Von der Webarchitektur, Wettbewerberanalyse, Suchvolumen, Verbesserungspotential bis zum Kurzkonzept Ihrer perfekten Lösung. Im Workshop erarbeiten wir genau das!

Digitale Adressen (E-Mail und Handynummer)
Das günstigste Kommunikationsmedium und die Nutzung eins der erfolgreichsten Werbearten. Aber wie bekomme ich sie? Wie halte ich Sie aktuell? Für was darf ich sie verwenden? Wie kann ich sie für mein Unternehmen nutzen? Im Workshop werden Antworten auf diese Fragen erarbeitet.

Digitale Werbung
Welche Medien kommen in Frage? Welche Nach- und Vorteile ergeben sich für mein Unternehmen? Welches Budget ist notwendig? Was kann ich erreichen? Im Workshop werden konzeptionelle Lösungsansätze erarbeitet!

MarketingPlan
Im Workshop werden die wichtigsten Themenbereiche Ihres Unternehmens beleuchtet und die Zielsetzung erarbeitet. Darauf aufbauend werden Ist, Soll und ein Maßnahmenkatalog zur Erreichung der Ziele dokumentiert bzw. festgelegt.

Tschechischer Markt
Jede Studie beschreibt den stark wachsenden Markt und die steigende Kaufkraft. Das Potential ist groß. Im Workshop wird eine individuelle Lösung zur Erschließung des Marktes CZ erarbeitet.

Web 4.0
Der Einfluss der Digitalisierung wird in vielen Bereichen des täglichen Lebens spürbar. Digitalisierung ermöglicht zudem neue Wertschöpfungsketten und Geschäftsmodelle, die von allen Unternehmen, vom Handwerksbetrieb bis zum „Global Player“, in neue Produkte und Dienstleistungen umgesetzt werden können. Im Workshop werden konzeptionelle Lösungsansätze erarbeitet!

 

Ziel:
  • Einführung in das Thema Content Management System (CMS)
  • An- Abmelden vom System
  • Pflege von Inhalten (Pflegemasken, Designer, Überschriften, Listen, Bilder, Links, Download, Tabellen, Sonderzeichen, Menüeditor,…)
  • Pflege von Strukturen (Menüpunkte, Editieren, Löschen und Ausblenden von Seiten, Seitenrechte, Verwaltung, …)
  • Richtige Pflege gemäß der Google Philosophie
  • Übungen und Tipps
Voraussetzungen:
Keine
Dauer:
ca. 2 Stunden
Dokumente:
  • Handbuch CMS
  • Zertifikat pro Teilnehmer
Ziel:
  • Wiederholung der wichtigsten Themen der Basisschulung
  • Verwaltung, Einstell- und Konfiguriermöglichkeiten ausgewählter Module und Feature (Redaktionsserver, Autoantworten, Workflows, Module A bis Z, …)
  • Übungen und Tipps
Voraussetzungen:
  • Business Schulung
  • Anwendererfahrungen im Web
  • Anwendererfahrungen mit Webseiten
Dauer:
ca. 2 * 2 Stunden
Dokumente:
  • Handbuch CMS
  • Zertifikat pro Teilnehmer
Ziel:
  • Wiederholung der wichtigsten Themen der Basisschulung
  • Verwaltung, Einstell- und Konfiguriermöglichkeiten ausgewählter Module und Feature
  • Übungen und Tipps
Voraussetzungen:
  • Business Schulung
  • Anwendererfahrungen im Web
  • Anwendererfahrungen mit Webseiten
Dauer:
ca. 2 * 2 Stunden
Dokumente:
  • Handbuch CMS
  • Zertifikat pro Teilnehmer
Ziel:
  • Einführung in das Thema
  • Google Philosophie und was bedeutet das für den Webseitenbetreiber?
  • Google OnPage und OffPage
  • Anwenderbeispiele und Tipps
Voraussetzungen:
  • Anwendererfahrung im Web
  • Anwendererfahrung mit Webseiten
Dauer:
ca. 2 * 2 Stunden
Dokumente:
  • Präsentation
  • Zertifikat pro Teilnehmer

 

Ziel:
  • Individuelle Zusammenstellung von gewünschten / notwendigen Inhalten
  • Wird im Vorfeld abgestimmt
Voraussetzungen:
Wird im Vorfeld abgestimmt
Dauer:
Wird im Vorfeld abgestimmt
Dokumente:
  • Präsentation
  • Zertifikat pro Teilnehmer

 

 Kundenorientierte Projektleitung

Project Management

The project manager is our contact person. The project manager coordinates internal and external tasks and is in charge of organizing content, images, text and further information.

In this way the project manager for example guarantees regularity of an internet appearance (Google!). Furthermore, the project manager has to document all the activities, which makes it easier for you to keep track of.

Availability and response time are defined in Service Level Agreements (SLA).

Kontakt Seitenanfang